Ledig

Hejhej... då är man ledig idag och det känns väldigt konstigt att helt plötsligt ha så mycket ledighet som jag har. Igår körde jag till arbetsförmedlingen och snackade lite, eftersom jag inte jobbar heltid längre och det känns helt sjukt att inte ha lika mycket att göra som man hade innan, så nu fick jag lite papper som jag ska fylla i och skicka in.

 Var inne och jobbade för första gången igår på ett år i Hemtjänsten och det var otroligt kul, alla var så glada över att se mig och till och med våra vårdtagande. Det är sådana jobb som gör mig lycklig, när man trivs med alla och alla är helt underbara. Körandet till våra gubbar och tanter gick bättre än vad jag trodde. Trodde inte jag skulle komma ihåg vägarna ute i skogen, men joda, det var inga problem :).

Fick även min julklapp från dem, (bättre sent än aldrig haha) och jag fick en citruspress, skit bra verkligen, blev verkligen jätte glad över det.

Idag ska jag minsann göra så mycket nytta jag kan, städa, damma och rengöra i hela huset och torka av i kylskåpet och i ugnen också när jag ändå är på G. Slänger säkert i en maskin tvätt också. Så ser min lediga dag ut, annars blir det nog en slapp dag.





Citrusspress


XOXO Lisa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0