Jag vill vara liten igen!

En del dagar känner man att man vill vara barn igen. Allt var så mycket lättare när man var liten, man behövde inte alls bry sig om vuxenvärlden. Det är just nu som jag känner att jag vill tillbaka till den tiden då jag var barn, nu när det uppstår hinder/problem i vuxenvärlden. Jag vet inte alls hur jag ska göra med allting. Är det inte det ena, så är det de andra. Just nu handlar det om Högskolan, och jag känner inte mig alls motiverad till att läsa. Kanske det kan bero på att jag inte vet om jag vill spendera 3.5 år på att läsa till något, som jag inte har någon aning om ifall jag vill jobba med sen. Hur mycket jag än vrider och vänder på mig, så kan jag inte lösa detta. Jag har försökt använda alla lösningar & exempel som finns, men nej, ingenting av det fungerar.

Jobba idag & därefter beöska mamma och pappa, de kom hem från Irland inatt :)




XOXO Lisa!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Lisa! Jaså du tvekar angående högskolan?! Ja, det är ju ett STORT beslut...Men känner du att du vill/orkar jobba inom barnomsorgen så ska du givetvis svara ja!

Vad kan du annars tänka dej att jobba med om du inte vill jobba med barn?

Själv så har jag tackat ja och tycker det ska bli kul att plugga, men samtidigt är jag skitnervös!!!

Jag har alltid jobbat med barn och kan inte tänka mej att göra nåt annat...men tänk igenom det noga innan du svarar...

Jag ska läsa lek, utveckling o lärande iaf...

Kram kram

2009-07-15 @ 08:48:29
Postat av: Marie Englund

Hej hej.

Jag var med tveksam ett tag (är fortfarande tveksam men har tackat ja). Jag vet inte riktigt om jag passar som lärare, ens om jag vill bli det. Fast får komma ihåg de stunder då man verkligen tror det och får en massa ideer om hur man ska vara som lärare. Jag läser nog egentligen till lärare för det verkar vara ett yrke som inte är (det jag säger nu är inte alls nedsättande) lika jobbigt som andra, iaf om man tar tidigarelärare. Då får jag tid över att skriva och måla: det jag verkligen vill.

Hoppas det kommer lite klarhet

Marie

2009-07-15 @ 09:21:06
Postat av: Viktoria

Det är ett svårt beslut med tanke på de pengar man kommer att ha i skuld efteråt o just nu skär de ner överallt inom både skola o barnomsorg. Jag pluggade till tidigarelärare när jag var mellan 34-38 år o har aldrig ångrat det. Det kommer alltid att födas barn o då kommer det alltid att finnas arbete åt oss, eller hur. Dessutom blir det "enklare" att få arbete om man har en utbildning. För att inte tala om din lön. Skillnaden mellan t.ex en barnskötares o en förskollärares lön kan skilja flera tusen kronor i månaden. Om du gillar barn o att se hur de växer upp o utvecklas så tycker jag inte att du ska tveka. Du är så ung o tänk vilken erfarenhet du kommer att ha när du är i min ålder. He he. Jag har ju bara varit verksam i 1½ år o jag blir 40 nästa månad. Du fixar det o du träffar likasinnade vänner för livet i din utbildning. Högskolan i Kristianstad har dessutom en mycket bra lärarutbildning som du sen kan stoltsera med. Mejla gärna mej om du har frågor.... KRAM/ Viktoria

2009-07-16 @ 14:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0