Give me summertime!

Jag vet att jag inte är så duktigt på att skriva blogg, men jag försöker så ofta jag kan :) Denna veckan har jag mest tagit vara på det underbara vädret :). I måndags blev det en heldag på jobbet, jobbade 08.00 - 17.00 och 17.00 - 19.30 hade vi möte och sedan 30 minuters körning hem också, gissa om jag var slut i hvudet. I tisdags körde jag in min präla för att fixa ett stenskott som jag hade i framrutan helt GRATIS, sånt gillar jag :) så nu är det gjort. Igår träffade jag Frida och vi hade det trevligt ute i det sköna vädret. Ringde även till a-kassan och de är verkligen helt förvirrade. Jag anmälde mig i början av året och det visade sig att de inte hade dragit några pengar på min lön efter alla de här månaderna, så jag ringde igår och fick beskedet att jag INTE var medlem, och det lät väldigt konstigt eftersom jag hade fått hem alla papper och fixat det jag skulle fixa och sedan skickat in dem igen. Efter några timmar ringde jag till själva a-kassa huset i Visby och då hittar de mitt brev där, de hade bara inte sett det, hur bra är det egentligen? så nu ligger man efter med ett par månader på grund av att de inte sett mitt brev, så de kunde kolla så allt stämde med papperna, sådant blir jag bara så arg på, eftersom jag trodde att JAG hade gjort av med papperna. Idag hoppas jag på ännu en UNDERBAR dag :) Jobbar 07.30 - 16.00, blir nog en lugn kväll får jag hoppas, eftersom jag inte känner mig helt ok, men jag har varken tid eller ork till att bli sjuk nu! Dagarna går så otroligt snabbt och tiden springer iväg, nu är det inte många veckor kvar på mitt vikariat, slutar där den 15 juni, så jag får väl se om jag får mer jobb sen eller om jag kommer in på högskolan som jag har sökt till. Det är verkligen inte det lättaste nu i de här tiderna. Nej nu får jag väl ta och göra vid mig innan jag beger mig till jobbet :)..... och du Emma... JAG SAKNAR DIG! Xoxo Lisa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0