Alfons

Idag är det 1 år sedan du försvann, jag kan fortfarande inte förstå det! Jag kommer ihåg dagarna innan som om det vore igår. Du hade blivit sämre & dagen innan du försvann sov jag hos mina föräldrar så jag var hos dig så mycket jag kunde.

På kvällen, innan jag gick & la mig fick du ett hemskt ryck, hela du darrade & jag fattade ingenting. Morgonen därpå var jag rädd att du hade slutat andas, direkt när jag vaknade sprang jag upp för att kolla om ditt hjärta slog, & det gjorde det, jag blev lättad. Jag körde & jobbade, jobbade i hemtjänsten då. På förmiddagen fick jag reda på att de skulle komma & avliva dig klockan 14.00, självklart skyndade jag mig igenom allt den dagen, så jag fick träffa dig en sista gång.


Påvägen hem körde jag så snabbt jag kunde & volymen högt som bara den & jag lyssnade på U2 - With or Without you, sen den dagen har den låten blivit ett minne från dig!

Jag var hos dig när allt hände, & nu har det gått 1 helt år sedan, jag fattar ingenting. Du är BARA en katt, men du var så mycket mer än bara det för mig, du har funnits vid min sida i 18 år av mitt liv, du var så otroligt underbar!

Jag hoppas som sagt än idag, att du har det bra där du är, Jag älskar dig & kommer alltid göra det!


Du älskade denna byrån

I min säng

Du var alltid hungrig & i diskmaskinen luktade gott efter matresterna

Detta var den enda stolen jag kunde sitta i efter opertaionen & du ville alltid ligga där

Såhär kunde du somna precis överallt i hela huset

& såhär också....

Du älskade att ligga i trappan!

Här ligger du nu & jag besöker dig efter skolan, finner inga ord

 

 

Som sagt skola som gäller, det lär inte bli en lätt dag.....

 

XOXO Lisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0